Vattacukor illat száll a levegőben

Első cikkemben szeretnék kicsit részletesebben kitérni az elmúlt évek olcsó sláger termékére, nem másra, mint a Vattacukor édes, összetéveszthetetlen vásári illatára.

vattacukor_extrak_3.jpg

Nem, nem arról van szó, amikor egy kellemes délutánon kimegyünk a közeli parkba, hogy ott eltölthessünk pár szédült órát (remélhetőleg ekkor már nem a céllövöldénél állva), miközben gyermekeink nevető vigyorral nyomják bele édes kis pofijukat az annál is édesebb rózsaszín vattafelhőbe...

Hölgyeim és uraim, egy ismeretlen spanyol cégnek köszönhetően valósággá vált a gyakorló anyukák rémálma, azaz érezhetővé vált néhány évvel ezelőtt a vattacukor összetéveszthetetlenül nyúlós, ragacsosan édes illata fiatal gyermekeink bőrén, haján, ruháján.

Piacra dobták a "vattacukor illatú parfümöt", és nem, ez nem a vég, ez pusztán csak a kezdet, mely további cikkek megírására fog sarkallani, úgy tör fel belőlem a kreatív cikkírás, mint fiatal lányokon a vásárlási láz, amint megismerik e cég egyéb érdekes illatú termékeit.

vattacukor-parfum.jpg

Az ember hajlamos azt gondolni, hogy az ilyen édes illatok túlságosan is azok, főleg nyáridőn ugye.. Mert ki szertne méheket hajkurászni maga körül? Ön kedves olvasó, ha ezt gondolja, téved. Az édes illatok térhódítása érzékelhető a nagy nevű parfüm márkáknál is, és fura, de a vattacukor parfüm már évek óta jelen van. Elsők között érkezett, a nagy neves illatok, mint pl. a Lancome la vie est belle, vagy a black opium mind utánna érkezett, igaz, ezek illatai azért jóval komplexebb, kifinomultabb és nem is oly erőteljes édes. Talán az Aqualina Pink Sugar terméke jött ki közel azonos időben melyet szintén a vattacukorral reklámoztak, bár főképp orientális-vanília illatvilághoz tartózó, tehát én inkább kifejezetten vanília illatú parfümnek mondanám.
Ezek a parfümök azonban magasabb áron mozognak (főleg a Lancome, és az Yves Saint Laurent terméke) prémium világmárkákról lévén szó.

pink_sugar.jpg

Itt jön a képbe a kis spanyol gyártó, a Vertigo, és piacra dobja azokat az illatokat, amiket a fürdőszobában, vagy a konyhában érzünk pl. a joghurtokhoz kevert illatanyagok által. Kitalálták a vattacukor illatú parümöt, mint terméket, és piacra dobták olcsó áron. Nagyon olcsó áron...

A tér megnyílt, az idő pedig continuum azóta is. A célközönség elsősorban fiatal lányok, de meglepve tapasztaltam már idősebb hölgyeket is rajongóvá válni. Egyszer csak felkapták, és mindenkinek ez kellett. Megérezni, megszeretni, megszerezni.. Mindez különösebb reklámkampány nélkül! A közösség ereje. Most képzeljük csak el, ha ilyen illattal megy valaki iskolába! A sikerhez persze az olcsó ár is hozzájárult, piacokon 8-900 Ft-ért, de az interneten is mindössze 890 Ft-ért már beszerezhető egy jó adag ilyen parfüm, 75ml kiszerelésben EDT változatban. Nem, kérem ne lepődjön meg a keverésen, ez egy borzasztóan masszív, erős illat!

Persze, ne gondolja senki, hogy ez egy komplex és bonyolúlt illat, mindenféle fej és alap illattal, de azt kétségtelenül hozza, ami rá van írva. Kijelenthető, hogy ez az olcsó, egyszerű termék - a pink sugar mellett - úttörője volt az édes illatoknak, szerény véleményem szerint pedig igenis hozzájárult hazánkban is az édes illatok egyértelmű térhódításának.